Site Loader

Usługi biur rachunkowych cieszą się dużą popularnością. Nie ma w tym niczego dziwnego, bowiem pomoc specjalistów dysponujących aktualną i szeroką wiedzą z zakresu finansów doceniają zarówno liczne przedsiębiorstwa, jak i osoby prywatne. To niezwykle odpowiedzialna praca, która wiąże się z przestrzeganiem terminów, rzetelnością i koniecznością poprawnego wykonywania obliczeń. Wymaga pełnego skupienia, doświadczenia i kwalifikacji. Jak wiadomo, błędy są rzeczą ludzką i mogą przytrafić się nawet najlepszym. Co zrobić, aby uniknąć katastrofalnych konsekwencji, które mogą ze sobą nieść? Wystarczy zainwestować we właściwe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej!

Obowiązkowe OC dla biur rachunkowych

Zgodnie z ustawą, wszystkie biura rachunkowe prowadzące księgi rachunkowe w formie usług muszą wykupić takie ubezpieczenie. OC biura rachunkowego ze strony iexpert.pl w podstawowej wersji jest jednak dość mocno okrojone i nie zapewnia wystarczającej ochrony na wypadek wielu niepożądanych wydarzeń o które nietrudno. Nie obejmuje ono obsługi kadrowo – płacowej i sporządzania deklaracji, a jego sumę określono jedynie na dziesięć tysięcy euro. Właśnie dlatego znacznie rozsądniej będzie zdecydować się na rozszerzenie pakietu tak, by cieszyć się zauważalnie wyższym komfortem pracy i pozbyć się trosk. Towarzystwa ubezpieczeniowe posiadają w swojej ofercie wiele atrakcyjnych propozycji, z którymi warto się zapoznać. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że sporo z nich jest produktami dopasowywanymi do indywidualnych potrzeb klienta. Śmiało można więc stwierdzić, że nikt nie powinien mieć większych kłopotów ze znalezieniem właściwej dla siebie opcji.

Rozszerzenie podstawowego ubezpieczenia – czy warto?

Co można zyskać decydując się na zakupienie rozszerzonego OC biura rachunkowego? Po pierwsze, zwiększenie sumy gwarancyjnej. W zależności od tego, na który wariant się zdecydujemy, może ona sięgać od pięćdziesięciu tysięcy złotych aż do kilku milionów! Im więcej środków otrzymamy, tym mniej dotkliwe będzie dla nas wypłacenie odszkodowania klientowi. Ponadto zdobędziemy ochronę, która okaże się przydatna gdy dojdzie do rozmaitych niedopatrzeń, przed którymi nie strzeże nas ubezpieczenie w wersji podstawowej. To między innymi takie zdarzenia, jak utrata dokumentów, czy niedotrzymanie tajemnicy zawodowej. Taka polisa jest znakomitym wyborem dla tych biur, które zajmują się świadczeniem usług z zakresu kadr i płac. Dzięki niej ewentualne błędy w wyliczonych wynagrodzeniach czy składkach nie narażą nas na pokrywanie ich kosztów z firmowego budżetu, co z pewnością stanowiłoby spore wyzwanie!

Odpowiednia ochrona na niepewne czasy

Każdy, kto pracuje w rachunkowości i finansach doskonale wie, jak szybko zmieniają się przepisy prawne obowiązujące w kraju. Jak się w nich nie pogubić? Nawet uważnie je śledząc można dopuścić się pomyłki, dlatego eksperci otwarcie mówią o tym, że biura rachunkowe mają wszelkie powody ku temu, by zabezpieczyć się korzystając z dodatkowych polis ubezpieczeniowych. W większości tego typu placówek zatrudnionych jest przynajmniej kilka osób. Nigdy nie możemy być w stu procentach pewnymi kompetencji personelu, któremu powierzamy tak odpowiedzialne obowiązki. Drobne niedopatrzenie podwładnego jest w stanie nadszarpnąć dobre imię całej firmy, narażając jej właściciela na grzywny i pozwy sądowe. O atmosferę wzajemnego zaufania i mniejszy stres podczas wykonywania zawodowych obowiązków będzie znacznie łatwiej, gdy biuro będzie posiadało rozszerzone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Zuza